22
Лют

Переваги картини маслом

Олія – універсальна техніка для створення картин, ось уже понад шість століть. Олійні картини є найбільш відомими і затребуваними творами образотворчого мистецтва як у минулому, так і в сьогоденні. Безсмертна класика, так би мовити. Саме поняття “картина” асоціюється у переважної більшості людей зі словом “олія”. Популярності навіть набрав стійкий вислів “картина маслом”, який перетворився на ідіому, і зараз ми говоримо так, коли перед нами відбуваються яскраві, хрестоматійні події, що заслуговують на увагу. У наявності – стійкий зв’язок поняття “картина маслом”, “олійна картина” з поняттям “картини” як такої, взагалі. Цьому є своє логічне пояснення. Олійний живопис по праву займає позицію лідера, завдяки своїй неймовірній універсальності. Олійну картину можливо практично нескінченно правити, вносити зміни в уже готове полотно. На ділі, будь-яку іншу мальовничу техніку можливо відтворити в олійних фарбах, але не навпаки (наприклад, акрил можливо відтворити олією, а ось олію акрилом, ви ніколи не відтворите).

Олійні фарби – продукт давній. Вони складаються з різного роду фарбувальних пігментів, замішаних на олійній основі. Як цю саму основу, завжди використовували лляну олію. Пігменти з століттями змінювалися. Дуже часто художники заважали у фарби відверто отруйні шкідливі речовини, навіть не здогадуючись про їхні властивості. Свинець, кадмій, ртуть та інші речовини просто отруювали здоров’я древніх майстрів. Але, мистецтво, як відомо, вимагає жертв. З століттями, звісно, фарби на основі олії ставали дедалі нешкідливішими.

На сьогодні існує низка переваг, які виділяють олійні роботи від інших. Відмінними рисами картин олією є:

Можливість відтворювати будь-які кольори та відтінки. Художники, як відомо, завжди використовують палітру для малювання олією. Палітра – інструмент унікальний. Вона дає змогу з обмеженої кількості відкритих кольорів отримувати нескінченну кількість півтонів і відтінків. Скільки художників – стільки й палітр. Таким чином, олія вручає в руки творця інструмент універсальний, який здатний відтворити на полотні дійсність такою, якою вона є насправді. Дуже сильний аргумент, чи не так?
Довговічність робіт. Уже не раз говорилося, що перші картини олією, які дійшли до нас, належать до XV століття. Олія напрочуд стійкий до окислення і розкладання продукт, тож, за умови правильного зберігання, олійний живопис переживе свого творця на багато століть. Чи не є це одним із головних аргументів на користь цієї дивовижної техніки?
Художня цінність. Усе, що написано олійною фарбою, вже саме по собі має художню цінність. Це вам не на паркані малювати. Олія завжди вважалася елітарним способом передачі зображення дійсності. Художня цінність твору, як відомо, виникає за поєднання кількох чинників. Це і співвідношення форми та змісту, сюжетна лінія, ідейність, відсутність певних художніх помилок (з огляду на обрану живописну техніку), і звісно, авторство твору. Чим професійніше написана картина, тим вища її художня цінність. Більшість відомих художників планети Земля писали свої картини саме олією.
Легкість у написанні картини. Олія – дуже гнучка техніка. Для художника, навіть зовсім недосвідченого, освоїти її значно простіше за інші. Саме тому, олія так полюбилася всіма живописцями. Оволодіти цією технікою може будь-яка людина, і це – не перебільшення.
Можливість зміни та редагування картини на будь-якому етапі її існування. Відомо, що Ілля Рєпін полюбляв дописувати та переписувати власні полотна через багато років після їх фактичного завершення. Тому, в один час йому категорично було заборонено вхід до Третьяковської галереї з пензлями, фарбами та палітрою, щоб неспокійний художник не міг поміняти тони, або деталі у вже відомих на весь світ геніальних творах автора. Таким чином, олійний живопис видається нам вкрай зручним для зміни зображень, внесення правок і корекцій.
Відносна дешевизна матеріалів. Олійні фарби не зовсім вже й дешеві, але й не зовсім дорогий матеріал. Тим паче, для повноцінного малювання олія витрачається більш ніж економно. Саме тому, олійний живопис так поширений.
Простота реставрації. Реставрувати полотно відносно не складно, коли не йдеться про твори, яким по 200-300 років. Такі екземпляри перебувають повністю під опікою музеїв, і там їх реставрують окремі фахівці своєї справи. Коли ж йдеться про роботи 10-50-річної давності, то особливих труднощів не складе їх реставрувати й освіжати.

Справедливості заради, якщо вже ми так похвалили картини олією, потрібно кілька слів сказати і про їхні недоліки. Таких, знаходимо небагато:

По-перше, олія відносно довго сохне. Період просихання триває від 3 днів до тижня. Для порівняння, акрил сохне моментально.

По-друге, щоб малювати картину в обраній тоновій гамі, потрібно чекати, поки окремі її частини просохнуть. Деякі кольори в олії просто неможливо змішувати, при цьому не заглушивши їх. Єдиний спосіб це зробити – наносити новий шар фарби на вже просохлий. Отже, час написання твору збільшується.

По-третє, олійні фарби мають специфічний, неприємний для декого запах, який випаровується після засихання. Саме тому, художники змушені працювати в окремих майстернях, щоб не просочувати своє житло цим самим запахом.

Отже, як бачимо, олійний живопис має низку серйозних переваг, і майже не має недоліків. Купити картину олією можливо сьогодні в Інтернеті. Є маса арт-майданчиків, які надають послуги з модерації сучасних відомих і не дуже художників. Зокрема, наша арт-студія Picart допоможе вам створити оригінальну картину олією, або виконає якісну копію роботи відомого художника. Завжди раді допомогти!

Картина олією “Нездоланна свобода” – приклад олійного живопису. Автор – Олександра Яременко (Скрека), керівник арт-студії Picart

Картина “Сіті” – зверніть увагу на поєднання різних кольорів і відтінків у картині