22
Лют

Картина на полотні – найкраще поєднання

Полотно для картини – це особливий вид полотна, яке використовується для писання творів. Це тканина, яка натягується на підрамник – спеціальну дерев’яну конструкцію у вигляді рами, що призначена для утримування полотна в натягнутому розгорнутому вигляді, де полотно кріпиться скобами до дерев’яної основи.

Трохи з історії картин на полотні

Спочатку більшість картин писали на дереві. Але, дерево мало низку недоліків: значна вага, дорожнеча, незручність при транспортуванні. Саме тому, венеціанські та флорентійські художники почали використовувати для своїх цілей полотно. Ще з XVI століття майстри використовують полотно для написання олійних картин. Незабаром цей матеріал поширився на всю Європу, а потім і на весь світ. Зараз абсолютна більшість усіх існуючих картин написані саме на полотні.

Матеріал полотна

Матеріал для полотна: це бавовна та льон. Іноді, використовуються конопляні полотна (мають жовтуватий колір). Льон – класичний старовинний варіант матеріалу для полотна. Також, виділяють полотна з довговолокнистого і коротковолокнистого льону. Довговолокнистий льон вважається надійнішим, стійкішим до зносу і дорожчим Бавовна – матеріал, який використовується відносно недавно, і набув він поширення в США на початку ХХ століття. Цей матеріал швидко завоював популярність завдяки своїй простоті та доступності ціни. На сучасному етапі, у виробництві полотен компонують бавовну, льон і поліестер.

Підготовка полотна

Навіть якщо полотно вже висить на підрамнику, це ще не означає, що на ньому можна малювати. На полотно необхідно нанести спеціальне покриття. Спочатку наносять шар желатину (або клею ПВА), а потім полотно ґрунтують (акриловий ґрунт). Бувають різного складу емульсії, які застосовуються для цієї мети. Такі маніпуляції дозволяють полотну:

– не вбирати фарбу;
– не переводитися маслу на зворотний бік полотна;
– забезпечувати міцний зв’язок основи полотна і шару фарби;
– створювати нейтральний (білий) колірний фон і фактуру;

Види полотен та їх натяжки

Полотна діляться на три категорії, залежно від фактури, що виділяється:

Дрібнозернисті – полотно практично повністю гладке.
Середньозернисті – незначно проступає фактура (цяточки).
Грубозернисті – фактура полотна помітна, навіть після нанесення олії.

Існує три способи натяжки полотна на раму:
Звичайна натяжка – здійснюється за допомогою скоб, які вбиті в торці збоку. Картина потребує при цьому подальшого оформлення рамою, для збереження естетичності вигляду.
Галерейна натяжка – це натяжка, яка здійснюється зі зворотного боку основи за допомогою скоб. Цей спосіб робить можливим безрамний спосіб експозиції картини. При цьому всі торці також замальовуються, і є продовженням самого зображення. Більшість робіт сучасних художників демонструються саме без рам, за допомогою галерейної натяжки.
Окремо виділяють планшетну натяжку. Натяжка теж відбувається ззаду полотна, але при цьому торці залишаються не зафарбованими.

Картина найкраще виглядатиме саме на полотні. Звичайно, малюють і на папері, і по дереву, але полотну не було і немає конкуренції. У нашому розумінні, полотно і картина – нероздільні поняття. Писати такі роботи – одне задоволення для художника, а споглядати їх – радість для глядача.

Купити картину на полотні це і мудро, і правильно. Саме тому, наші клієнти переважно обирають саме такий вид живопису.

Галерейна натяжка полотна – полотно кріпиться скобами на зворотному боці підрамника

Галерейна натяжка полотна дозволяє перетворювати торці на продовження картини. При цьому, використовувати раму не обов’язково

Звичайна натяжка полотна – торці залишаються білими. Картина потребує оформлення рамою