03
Бер

Замовити картину в офіс: проявити індивідуальність і не переборщити

Картину в офіс замовити зараз дуже актуально. Офіси сучасних компаній буквально обвішані картинами, постерами, мотиваційними плакатами, і хочеться відзначити – такий підхід абсолютно виправданий. Давайте розбиратися, яке місце картини займають в офісі.

Відомо, що 2/3 свого часу офісний співробітник проводить на роботі. Іншими словами, офіс для нього – дуже, дуже важливе місце. Це, як другий дім. Сучасний офіс компанії – це живий простір, у якому співробітник не тільки працює, а й відпочиває, спілкується, ухвалює рішення, комунікує з колегами, клієнтами, начальством. Саме тому, передові організації завжди велику увагу приділяли і приділяють облаштуванню затишку на робочих місцях співробітників. Створити правильну, приємну для праці та творчості атмосферу в офісі – це вже половина успіху. Саме тут на арену і виходить живопис. Картина в офісі – потужний інструмент створення необхідного настрою. Саме тому, в більшості солідних компаній ви побачите картини на стінах – як підтвердження їхнього статусу.

Приклад картини в офіс сучасної компанії. Студія Picart

Підібрати картину в офіс складніше, ніж підібрати її в приватний будинок. Це зумовлено кількома важливими факторами. По-перше, в офіс вішають те, що буде узгоджуватися з іноді досить широким колом людей: керівник відділу, офіс-менеджер, помічник керівника, співробітники, врешті-решт, співробітники (так, з ними теж радяться). Процес пройде етапи підбору всіляких варіантів, а потім і відмітання всіх невдалих екземплярів аж до органічного узгодження теми і формату твору всіма зацікавленими сторонами. Також, не слід забути врахувати, як на ці картини реагуватимуть клієнти і відвідувачі офісу. Важливим фактором є те, що офісні роботи мають бути помірковані у всіх сенсах, а цього ефекту теж не просто досягти. Підбираючи собі картину додому, ми можемо дозволити собі керуватися принципом “подобається – не подобається”, “хочу – не хочу” і залишити всі інші критерії за дверима. В офісне приміщення так підбирати живопис просто не вийде (якщо звичайно, ви не бос-автократ з авторитарними нахилами).

Отже, які саме критерії впливають на підбір картини в офіс? Давайте виділимо найважливіші, на наш погляд:

Сфера діяльності компанії

Дуже важливо враховувати. Нещодавно на одному арт-майданчику виставили картину, де на великому форматі було зображено ротову порожнину людини, куди крупним планом буквально “вкручували” зубний імплантат із різьбленням, у порожню каверну старого зуба. Видовище не приємне, і якось не зовсім естетичне. Так здалося мені. І як же я була здивована, коли через кілька годин картину було продано! Вона коштувала понад 10 тис. грн., і мені було дуже цікаво дізнатися, хто її так поспішно придбав. Як виявилося, купив її стоматолог у свою зубну клініку. Логічно? – логічніше і не придумаєш. На кожен товар є свій покупець. У світі живопису це так само справедливо. В офіс необхідно підбирати такі картини, які можуть бути пов’язані зі сферою діяльності вашої компанії. Якщо ви розводите корівок – ласкаво просимо, повісьте одну з “корівок” в її художньому виконанні на стіну вашого офісу. Красиво, зв’язно й актуально. Якщо у вас аграрна фірма – вішайте пейзажі, найкраще, з власних полів. Ви постачаєте ліс? Копії картин Шишкіна підійдуть, як ніколи до речі. Думаю, думку мою ви вловили. Але, не тільки сферою діяльності, можна керуватися для замовлення картини в офіс.

Внутрішня етика компанії

Етика пов’язана з тим, що ми називаємо “корпоративна культура”. Представлена вона практичними принципами, якими керується той чи інший робочий колектив. Тут доречно буде зрозуміти “дух” компанії. Якщо це ультрасучасна фірма, в якій сповідують “сімейний” спосіб організації праці, не нав’язливу дисципліну, то їй для оформлення приміщень офісів підійдуть роботи сучасних художників, абстрактні полотна, імпресіоністичні картини, графіка, поп-арт, гранж. Загалом, все неформальне, сучасне. Якщо ж у вас на роботі стосунки залізного порядку, великого офіціозу, жорсткої структурованості та ієрархічності, то найкраще оформити офіс відповідно – класичні полотна, копії відомих живописців, пейзажі, міста, натюрморти. У будь-якому разі, картина має вписуватися в атмосферу офісу й атмосферу стосунків між співробітниками, жодною мірою не протидіючи культурі, що вже сформувалася. Картина не повинна “кидати виклик”, а навпаки – сприяти посиленню загального фону. Але, не тільки це важливо.

Приклад оформлення офісного приміщення в стилі сучасної класики. Студія Picart

Функціональне призначення офісного приміщення

Кожне офісне приміщення виконує в компанії свою функцію. Це може бути відкритий “open space”, де одночасно сидить 30-100 працівників з їхніми керівниками, або ж, це приймальня, де заправляє офіс-менеджер, який мило розсаджує гостей і клієнтів на затишні диванчики, пропонуючи їм чай/каву. Можливо, це переговорна, де проводять усі важливі колективні наради, або ж це маленька затишна кімната, де проводять бесіди “сам-на-сам”, зважаючи на їхню конфіденційність і важливість, а, можливо, це кабінет головного директора, де атмосфера має бути підкреслено стриманою, пристойною та чинною. Низка компаній із задоволенням обладнують собі кімнати відпочинку з різним розважальним інвентарем, починаючи від акваріумів з рибками, закінчуючи боксерськими грушами. Усі ці названі й не названі призначення офісних приміщень, звісно, впливатимуть на ті картини, які ми можемо в них повісити. Не можна в кабінет директора повісити те, що знайде своє чудове місце на кухні компанії. Сучасні абстрактні полотна будуть добре себе почувати в офісах сучасних креативних компаній, які займаються дизайном, IT, рекрутингом. У адвокатів, нотаріусів, суддів, на стінах офісів матиме чудовий вигляд класичний живопис, як і в кабінетах високих чиновників і директорів усіх мастей. У будь-якому разі, критерій доречності має не останнє значення.

Приклад картини для офісу. Студія Picart.

Смаки та побажання власника

Особисті вподобання керівної ланки будь-якої компанії, найчастіше, є непереборною силою, яка визначає обличчя всієї організації. У визначенні підходу до оформлення інтер’єрів їхніх власних компаній, думка керівництва теж вважається одним із найважливіших критеріїв. Попросту кажучи, працівники вішають у себе в офісі те, що подобається їхнім босам. Безумовно, інтер’єру офісу невимовно пощастить, якщо його керівник – справжній поціновувач, знавець мистецтва. Навіть якщо це мистецтво абстрактне. Воювати з шефом, який не розуміється на красивих речах, буде дуже складно, а найчастіше, і зовсім марно. Наша порада, яку можна дати власнику, що читає ці рядки, така: не дозволяйте особистим смакам затьмарювати корпоративні цінності компанії та її іміджевий авторитет. Робіть вибір на користь колективного, а не особистого. Власний дім можете обставляти як завгодно, але підхід до прикрашання стін компанії повинен поєднувати в собі можливість альтернативного погляду, і частки інакомислення. Про цей пункт – усе.

Наявність єдиного підходу (концепції) в оформленні інтер’єру офісу

Різнобій і різношерстість – ознака естетичного несмаку. Тому досвідчені дизайнери і просто люди зі смаком вважають за краще оформляти різні інтер’єри організацій в єдиному стилі. Навіть якщо у вашій компанії 50 офісних приміщень із сотнею функціональних призначень, то все одно вони повинні мати одну дизайнерську концепцію. Сполучний елемент, який об’єднає їх воєдино. Це може бути сюжетна лінія картин, або стиль їхнього написання, жанр, це може бути техніка створення, або просто колірна гамма. Якщо існує ця сама концепція, то всі картини в інтер’єр офісу повинні підбиратися з її урахуванням і ніяк інакше. Звичайно, це не аксіома. Велика кількість сучасних компаній з молодим керівним складом можуть ігнорувати ці настанови і робити вибір на користь неповторності та креативності кожного робочого простору. І це, – теж правильно.

Отже, керуючись цими 5-ма принципами, ви зможете вже щонайменше на 80% визначитися з картинами, якими варто прикрасити ваш офіс. Між іншим, студія Picart завжди готова вам у цій святій справі допомогти. Звертайтеся до нас, і ваш офіс запульсує новим життям!